De laatste loodjes - Reisverslag uit Leiden, Nederland van Richard en Maaike - WaarBenJij.nu De laatste loodjes - Reisverslag uit Leiden, Nederland van Richard en Maaike - WaarBenJij.nu

De laatste loodjes

Door: Maaike

Blijf op de hoogte en volg Richard en Maaike

03 Augustus 2015 | Nederland, Leiden

Hoi iedereen,

Dit is alweer de laatste blog vanuit Nederland, want overmorgen is het zo ver! Alles wat geregeld moest worden is geregeld, het enige wat rest is het inpakken van onze tassen (of dat denk ik nu, wie weet zijn we last minute nog iets vergeten), online inchecken en in het vliegtuig stappen. We krijgen er hoe langer hoe meer zin in, maar de zenuwen slaan ook wel een beetje toe. Ineens wordt het echt en dat is toch wel spannend!

Dit weekend had ik even een break, want ik ging naar Castlefest! Even heerlijk aan andere dingen denken, het regelen komt maandag wel weer. Helaas verdween het festivalgevoel even toen Richard me donderdag appte dat er een aanslag is geweest in Turkije en dat daardoor het veiligheidsniveau voor Istanbul is aangepast (meer informatie hier: http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenland/reisadvies-turkije-aangescherpt-kijk-uit-istanbul). De dreiging komt op deze manier erg dichtbij, maar we hebben toch besloten gewoon onze plannen door te laten gaan. We gaan met een georganiseerde tour van de vliegtuigmaatschappij en we gaan ervan uit dat ze de tours echt wel zullen cancellen mocht het te onveilig worden.

Gelukkig keerde het festivalgevoel snel terug, zeker toen Richard zaterdag een kijkje kwam nemen. En hoewel ik me had voorgenomen even niet bezig te zijn met onze reis, waren we voor we het wisten alweer aan het voorpretten.

Een bad en een bed later was het weer tijd om terug te schakelen naar het echte leven. Vanmorgen ben ik naar Amsterdam gegaan, richting de Engels leraar waar ik tijdens mijn vorige bezoek mee samen gewerkt heb. Hij en zijn vrouw zijn nu hier, maar hun zoontje is nog in Nepal, bij familie. Een paar cadeautjes meenemen die kant op voelt als het minste wat ik kan doen. In ruil daarvoor had ik een heerlijke traditionele lunch (uiteraard gegeten met alleen mijn rechterhand) en weer een klein inkijkje in de cultuur daar. Het was erg gezellig en ik hoop ze snel weer te zien!

Tot slot nog een kleine huishoudelijke mededeling (dat hoort er af en toe ook bij): we gaan woensdagochtend het eindbedrag van onze sponsor-actie vaststellen. Op die manier kunnen we het geld overmaken voor we op het vliegtuig stappen. Mocht je nog niet hebben gedoneerd, maar dat nog wel willen: dinsdag is je laatste kans! http://www.geef.nl/actie/richard-en-maaike-helpen-bouwen-in-nepal

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Richard en Maaike

Actief sinds 20 Juli 2015
Verslag gelezen: 260
Totaal aantal bezoekers 6653

Voorgaande reizen:

05 Augustus 2015 - 27 Augustus 2015

Op naar de wederopbouw!

Landen bezocht: