Een telefoontje... - Reisverslag uit Leiden, Nederland van Richard en Maaike - WaarBenJij.nu Een telefoontje... - Reisverslag uit Leiden, Nederland van Richard en Maaike - WaarBenJij.nu

Een telefoontje...

Door: Maaike

Blijf op de hoogte en volg Richard en Maaike

20 Juli 2015 | Nederland, Leiden

Hoi allemaal!

Allereerst, welkom op onze mooie nieuwe blog! Omdat de blogs op onze crowdfundingspagina bij geef.nl (http://www.geef.nl/actie/richard-en-maaike-helpen-bouwen-in-nepal) erg moeilijk te vinden zijn, hebben we ze hier naartoe verhuisd. Vanaf nu zullen Richard en ik hier de blog bijhouden en jullie daarmee op de hoogte te houden van onze voorbereidingen, maar natuurlijk ook van de reis zelf. Wil je zeker weten dat je niets mist? Als je je aanmeldt voor de mailinglijst, krijg je elke keer dat we wat posten, een mailtje.

Helaas heb je het leven niet altijd in de hand. Dat bleek afgelopen week, toen mijn tante overleed. Hierdoor (en door al het regelwerk eromheen) hebben de voorbereidingen even stil gestaan. Je wordt dan toch weer even met je neus op de feiten gedrukt hoe belangrijk het is om je dromen te volgen, want het kan zomaar over zijn. Iets wat mijn tante de laatste jaren gelukkig volop heeft gedaan. En wat ben ik blij dat ook ik gestopt ben met uitstellen en nu op mijn eigen manier mijn dromen achterna ga.

Inmiddels gaat het leven toch weer verder en hebben we de voorbereidingen weer opgepakt. De inpaklijst is doorgenomen en opgesteld en we hebben wandelschoenen een fijn winddicht jack ingeslagen (eigenlijk gingen we alleen even snel boodschappen doen...).

Ook konden we de nieuwsgierigheid niet bedwingen en hebben we even snel een rekensommetje gemaakt van wat er tot nu toe binnen is aan donaties. Daar viel onze mond van open. De tussenstand houden we nog even voor onszelf, maar we kunnen jullie wel alvast verklappen dat we zeker drie keer zo hoog zitten dan wat we maximaal verwachtten en dubbel zo hoog als de stoutste dromen... Het idee dat zoveel van jullie achter ons staan en dat we op deze manier echt een verschil kunnen maken voor zo ontzettend veel mensen is ongelofelijk. Ik heb me zelden zo nederig, maar ook zo dankbaar gevoeld. Dank jullie wel allemaal!

Zo, en nu ga ik ruzie maken met de Gemeente Rotterdam, want ze willen mijn paspoort maar niet leveren en ik wil deze week toch echt de visa geregeld hebben.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Richard en Maaike

Actief sinds 20 Juli 2015
Verslag gelezen: 274
Totaal aantal bezoekers 6642

Voorgaande reizen:

05 Augustus 2015 - 27 Augustus 2015

Op naar de wederopbouw!

Landen bezocht: