Aftellen - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Richard en Maaike - WaarBenJij.nu Aftellen - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Richard en Maaike - WaarBenJij.nu

Aftellen

Door: Maaike

Blijf op de hoogte en volg Richard en Maaike

12 Juli 2015 | Nederland, Rotterdam

Nog drie weken en dan is het zo ver... Nepal!
De vliegtickets zijn geboekt, de prikken gehaald (inclusief een stapel spontaan gedoneerde injectienaalden, bedankt GGD!), wij zijn er klaar voor!

Of nou ja, het einde van onze to-do lijsten begint in ieder geval in zicht te komen.

Er is een warm contact met Stichting Veldwerk, zowel Rene als wij hebben er zin in! Inmiddels is duidelijk dat we aan het werk gaan aan de rand van Kathmandu, 2 kilometer voorbij de Boudhanath stupa. We gaan daar helpen bij een woonvorm van licht verstandelijk beperkten, het pand is namelijk beschadigd geraakt door de aardbevingen. Het voelt heel erg goed om te weten dat we niet alleen ons steentje bijdragen aan de wederopbouw, maar op deze manier ook mensen helpen die normaal al buiten de maatschappij geplaatst worden. Dat maakt het voor ons al helemaal bijzonder (en zo mogelijk nog enthousiaster!).

Nu nog even de laatste zaken regelen, tas inpakken en gaan. Wij tellen in ieder geval de dagen af en zouden liever vandaag al op Schiphol staan dan morgen. Gelukkig zijn drie weken meestal sneller om dan je denkt.